ورودی‌های شهر در شأن دارالارشاد اردبیل نیست

استاندار اردبیل گفت: ورودی‌های شهر اردبیل در شأن شهر گردشگری و دارالارشاد اردبیل نیست.
به گزارش ساقی آذربایجان ،سید حامد عاملی در مراسم افتتاح پل شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: با وحدت، همدلی و تلاش صادقانه شورا و شهرداری فعالیت‌های عمرانی و خدماتی به شکل گسترده آغاز شده و شایسته است با اولویت اصلی ورودی شهر اردبیل در چهار نقطه ساماندهی شود.
وی تصریح کرد: به هیچ وجه این ورودی‌ها در شأن شهر دارالارشاد با ورود هزاران گردشگر به این دیار نیست و باید این سیما و منظر را تغییر داده و چهره شهر را متفاوت از گذشته کرد.
استاندار اردبیل معضل ترافیک را آسیب جدی در زندگی مردم بیان کرد و گفت: اگر از هم اکنون به فکر باز کردن گره ترافیکی در شهر اردبیل نباشیم، در آینده با معضلات گسترده‌ای روبه‌رو خواهیم شد.
عاملی کمبود فضای سبز و بی‌توجهی به زیباسازی شهری را به عنوان یکی از مخاطرات شهر اردبیل عنوان کرد و افزود: فضای سبز در شهر اردبیل وضعیت نامناسب و مفتضحانه دارد و باید شورا و شهرداری با طراحی مناسب در این حوزه تلاشی جدی و مضاعف انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما نیز با تمام امکانات در خدمت شورا و شهرداری هستیم تا بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال‌جاری و سال‌های آینده تحول جدی و اساسی در شهر اردبیل در ابعاد مختلف به ویژه سیما و منظر شهری اتفاق بیفتد.
عاملی پایین بودن سرانه درآمدی مردم اردبیل را یکی دیگر از آسیب‌ها و دغدغه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: پایین بودن سرانه درآمدی مردم به کاهش درآمد شهرداری منجر شده و بسیاری از پروژه‌ها سال‌هاست که در این شهر بر زمین مانده که شورا و شهرداری باید تلاشی جدی برای اتمام این پروژه‌های نیمه‌تمام داشته باشد.
وی اضافه کرد: سعی داریم تا تولید ثروت در استان اردبیل را به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار دهیم و در کنار آن ضروری است تا منابع مورد نظر تأمین و برای تقویت زیرساخت‌ها و توسعه همه‌جانبه برنامه دقیق و منسجمی انجام شود.
عاملی بیان کرد: از محل سفر رئیس جمهور یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نقد به پروژه‌های زیرسازی استان در بخش آب، برق، راه، راه آهن و سایر طرح‌ها اختصاص یافته که با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها امیدواریم بخشی از دغدغه‌های ما در توسعه شهر اردبیل برطرف شود.
استاندار اردبیل ادامه داد: باید با همدلی و وحدت و تلاش صادقانه کارها را به پیش ببریم چرا که دیگر امروز فرصتی برای فعالیت‌های حاشیه‌ای، تبلیغی و نمایشی وجود ندارد و بهتر است همه مسئولان با دلسوزی در این بخش ورود پیدا کنند.

About Author