ورود شهرداری زنجان به بحث فرهنگ شهروندی مغفول مانده است

شهردار زنجان، با اشاره به اینکه رشد بودجه شهرداری زنجان به معنای تحمیل فشار اقتصادی بر مردم نیست، گفت: این افزایش از درآمدهای کوششی جبران می شود.
به گزارش ساقی آذربایجان، علیرضا فیروز فر، از زنجان، شهردار زنجان در جلسه شورای با اشاره به رویکر کلی شهرداری گفت: شهر زنجان نیازمند توجهات ویژه و رویکردهای جدید است.
فیروزفر افزود: ورود بنده به شهرداری بعد از تدوین لایحه بودجه بود ولی توانستیم جدول بودجه را مطابق با برنامه های سال آینده تدوین کنیم که پس از یکسری اصلاحات بودجه به شورا تقدیم شد.
وی ادامه داد: با تحقق این بودجه که نیازمند پشتیبانی شورای شهر است به دنبال اتمام پروژه های شهری هستیم؛ در سال آینده پروژه معبر پادگان و تقاطع غیر همسطح گلشهر به اتمام خواهد رسید و فاز نخست پروژه سبزه میدان نهایی می شود.
به گفته فیروزفر؛ سبزه میدان یک پروژه عظیم با مشکلات زیرساختی است و اگر شبکه فاضلاب آن حل نشود این پروژه پیشرفتی نخواهد داشت؛ در اطراف این پروژه لازم است اگر در توسعه فاضلاب موردی باشد قبل از نهایی شدن پروژه حل شود.
وی اضافه کرد: در امورات مربوط به توزیع برق این پروژه مواردی است که باید برطرف شود چرا که تکمیل فازهای بعدی در پروژه سبزه میدان درگیر موارد کوچکی است که برخی دستگاه های خدمت رسان باید ورود کنند و در بودجه سال آینده شهرداری مبالغی برای تکمیل فازهای آن پیش بینی شده است.
فیروزفر از طراحی پروژه های قابل اجرا در سال آینده خبر داد و گفت: سعی می کنیم پروژه های بزرگ را که باعث تضعیف بودجه‌ی شهرداری می شود را دنبال نکنیم و در تلاش هستیم تا پروژه های شهری به صورت عادلانه در سطح شهر اجرا شود.
شهردار زنجان به افتتاح پروژه باغ هاشم نژاد در ۶ هکتار در سال آینده خبر داد و گفت: شهرداری زنجان تلاش خواهد کرد تا بستری امن و قانونی برای حضور سرمایه گذاران در زنجان فراهم کند.
وی به کمبود فضای تفرجگاهی در زنجان اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت تفرجگاهی خانه ملت و خانه بوران نیز در برنامه کاری شهرداری خواهد بود.
فیروزفر به تهیه طرح جامع ترافیک شهر زنجان نیز اشاره کرد و گفت: اصلاح این مشکل زمانبر است چرا که برخی پروژه ها همچون پیاده راه سبزه میدان که مزایایی نیز دارند، به مشکل ترافیک شهر دامن زده است.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه در بودجه امسال افرایش قابل ملاحظه ای را شاهد هستیم با ۵۶ درصد رشد همراه بودیم ، گفت: افزایش و رشد بودجه به معنی تحمیل بار بر عهده مردم نیست و این افزایش با درآمدهای کوششی جبران می شود.
وی به کاهش عوارض شهرداری از سال آینده خبر داد و گفت: شهرداری زنجان به بحث فرهنگ شهروندی که موضوع مغفولی در شهر ما است، ورود جدی خواهد داشت.
شهردار زنجان با بیان اینکه مدیریت شهری نیازمند فضای آرام در چارچوب قانون برای اجرای ماموریت های شهری دارد، افزود: شهرداری زنجان ۱۵ روز است که ترمیم آسفالت را آغاز کرده است.

About Author