وقتی دولت فرق تفاهم‌نامه با قرارداد را نمی‌داند!

به گزارش ساقی آذربایجان، سخنگوی دولت رئیسی در توئیتی با کنایه نوشت: «سرمایه‌گذاری‌ وابسته به FATF نیست، از مسیرهای غیربرجامی هم دست یافتنی است: بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه خارجی در تاریخ صنعت نفت ایران با «گازپروم» روسیه به ارزش حدودی ۴۰ میلیارد دلار؛ هدف‌گذاری افزایش سطح روابط اقتصادی با ترکیه تا مرز ۳۰ میلیارد دلار.»

نکته جالب اما این است که مدیران گازپروم با پوتین به تهران نیامدند و از طریق ویدئو کنفرانس و اعزام یک مترجم، روی امضای این سند همکاری نظارت کردند!

دیاکو حسینی، کارشناس سیاسی درباره این دستاوردسازی سخنگوی جوان نوشته:«ظاهراً سخنگوی محترم دولت نمی‌داند که آنچه امضا شده تفاهم‌نامه است نه قرارداد؛ بنابراین هنوز شامل هیچ نوع تعهد مالی و اجرایی نیست و نمی‌توان حجم معینی از سرمایه‌گذاری را به آن نسبت داد. بگذریم از کارنامه سیاه روس‌ها در شانه خالی کردن از زیر بار تعهدات‌شان در قراردادهای قبلی.»

در‌این باره وحید حاجی‌پور، روزنامه‌نگار حوزه نفت نیز نوشته: «وزارت نفت در حالی تفاهم ۴۰ میلیارد دلاری با گارپروم را عَلَم کرده که این شرکت بدون اینکه عددی اعلام کند رسماً گفته چیزی که امضا شده، فقط یک سند همکاری است! به نظر می‌رسد دور جدیدی از دستاوردسازی درحال رقم خوردن است که حتی روس‌ها نیز به‌صورت غیرمستقیم تکذبیش می‌کنند.»

About Author