پای وزارت اطلاعات به استیضاح باز شد

به گزارش ساقی آذربایجان،جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به قالیباف خواستار بررسی صحت و سقم اعمال فشار خارج از قانون ۲ نماینده مجلس به وزیر صمت درباره انتصاب برخی افراد در شرکتی خاص و ارتباط احتمالی این موضوع به مساله پیگیری استیضاح فاطمی‌امین شدند.

این خبرگزاری اخیرا در گزارشی که از منابع موثق و مطمئن به دست آورده ( اینجا)؛ به ماجرای اعمال فشارهای متعدد ۲ نفر از نمایندگان به فاطمی‌امین و به نتیجه نرسیدن آن اشاره و از ارسال پیامکی تهدیدآمیز به وزیر صمت برای انتصاب گزینه خود در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو پرده برداشت.

گفتنی است وزیر صمت صبح امروز در جلسه کمیسیون اصل نود مجلس با تایید خبر فارس مبنی بر اعمال فشارها و درخواست‌های برخی نمایندگان تاکید کرده که زیر بار فشارها برای انتصاب نامعقول نمی رود.

بر همین اساس نیز جمعی از نمایندگان مجلس نیز خطاب به رئیس مجلس خواستار معرفی ۲ نماینده متخلف شدند.

متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام و احترام

پیرو انتشار خبر اعمال فشار خارج از قانون چند نماینده مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره انتصاب برخی افراد در شرکتی خاص و ارتباط احتمالی این موضوع به مساله پیگیری اعلام وصول و انجام استیضاح ایشان در هیات رئیسه مجلس، خواهشمند است با قید فوریت دستور فرمایید هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، جهت دفاع از کیان خانه ملت و حفظ انقلابی ماندن مجلس، بررسی صحت و سقم این ادعا را بررسی و نتیجه را در اسرع وقت و پیش از بررسی احتمالی استیضاح در صحن علنی اعلام نماید.

بدیهی است نتیجه بررسی ها، چه در صورت صحت خبر مذکور و برخورد با خاطیان و چه درصورت عدم صحت، برخورد با مدعیان و اطلاع رسانی به افکار عمومی منجر به افزایش سرمایه اجتماعی قوه مقننه خواهد شد.

 

پای وزارت اطلاعات به استیضاح باز شد

همزمان ،باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هیئت رئیسه مجلس به ادعای وزیر صمت مبنی بر دریافت پیامک تهدیدآمیز از سوی نمایندگان رسیدگی می‌کند.

آقای سید جواد حسینی کیا گفت: پس از بررسی و صحت ادعای وزیر مبنی بر دریافت پیامک تهدیدآمیز از سوی نمایندگان مجلس، این موضوع به شورای نگهبان و نیروهای اطلاعاتی منتقل می‌شود و دستگاه‌های نظارتی به آن ورود خواهد کرد.

او می‌گوید: اگر ادعای وزیر صمت اشتباه بوده و نمایندگان چنین کاری انجام نداده باشند، باید درباره علت این ادعا پاسخ دهد؛ آقای فاطمی امین باید با ارسال نامه به وزارت اطلاعات، اسامی نمایندگان تهدیدکننده را اعلام کند و نمایندگان هم نباید به وزیر پیامک تهدیدآمیز برای پست مدیریتی دهند؛ زیرا بی‌توجهی به تذکر رهبر انقلاب است و نمایندگان هم، معمولا در حوزه اجرایی دخالت نمی‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته، موضوع سرمایه گذاری در معادن و وضعیت صنعت خودرو، دو دلیل اصلی نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت است.

عرضه خودرو در بورس کالا از ۱۸ خرداد با دستور وزارت صمت متوقف شده؛ موضوعی که آقای امید قالیباف سخنگوی این وزارتخانه می‌گوید، علت آن تلاش وزارت صمت برای متمرکز کردن عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه است.

پیشتر آقای احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس گفته بود که این هیئت رئیسه از نمایندگان خواسته تا برای استیضاح صبر کنند؛ چرا که شاید رئیس جمهور بخواهد، خودش کابینه را ترمیم کند.

فردا (ششم تیر)، بررسی درخواست استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در راستای اجرای ماده ۲۲۱ قانون آئین‌نامه داخلی، در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد که این جلسه، با حضور نمایندگان استیضاح‌کننده و وزیر صمت برگزار می‌شود.

از دیروز برخی رسانه‌ها مدعی شده اند، دو نفر از نمایندگان مجلس که از طراحان پشت صحنه استیضاح وزیر صمت هستند، پس از فشارهای متعدد، آخرین بار در قالب پیامکی تهدید آمیز، اتمام حجت کرده‌اند که باید گزینه آن‌ها در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به عنوان مدیر منصوب شود.

About Author