پرداخت بیش از۸۶۶ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به مردم زلزله زده شهرستان دنا

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۸۶۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به مردم زلزله زده شهرستان دنا خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان حسین کلانتری در بازدید از منطقه زلزله زده دنا، افزود: تاکنون ۶ هزار و ۶۶۸ فقره پرونده زلزله زدگان سی سخت برای دریافت تسهیلات معیشتی و ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی به بانک های عامل استان معرفی شده است.
وی اظهار کرد: ۵ هزار و ۹۴۹ مورد از این تعداد پرونده معرفی شده به بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد منجر به انعقاد قرارداد شده است‌.استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم نظارت بیشتر و دقیق تر بر ساخت و ساز واحدهای مسکونی در شهرستان زلزله زده دنا تاکید و تصریح کرد: باید ساخت و سازهای اصولی و در برابر وقوع شدیدترین زلزله مقاوم باشند.کلانتری با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۹ واحد مسکونی آماده بهره برداری است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۲۸ واحد در مناطق شهری و ۱۳۱ واحد در مناطق روستایی قرار دارد.
وی عنوان کرد: عملیات تعمیرات یک هزار و ۵۸۳ واحد در مناطق شهری و ۳۷۱ در مناطق روستایی به اتمام رسیده است.استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توزیع یک هزار و ۱۶۵ تن میلگرد، ۱۶ هزار و ۶۴۰ کیسه سیمان، ۸۱۰ هزار و ۹۰۰ قالب آجر و ۱۰ تن ماسه در مناطق روستایی خبر داد و بیان کرد: یک هزار و ۵۹۶ تن میلگرد، ۱۸ هزار و ۵۵۱ کیسه سیمان، یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۳۳۶ قالب آجر و ۲۵۰ تن ماسه در مناطق شهری زلزله زده توزیع شد.
کلانتری ادامه داد: همان گونه که بارها گفتم، تا آخرین روز خدمت در استان برای رفع نیازهای مردم زلزله زده از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم و در کنار آنها هستم. وی تاکید کرد: تا نرسیدن به فصل سرما باید سرپناه مردم سر و سامان گرفته باشد و به مردم سی سخت اطمینان داد همه تلاش خود را برای رفع مشکلات آنان به کار خواهد بست.

About Author