پروازهای مسیر نجف – تبریز افزایش می‌یابد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از برقراری پروازهای مسیر نجف – تبریز از سوی شرکت هواپیمایی معراج خبر داد و گفت: به این ترتیب در هفته سه پرواز در این مسیر انجام خواهد شد.
رامین آذری در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروازها از ۱۲ اسفند در راستای استقبال زائران برای جابجایی آن ها و ضرورت افزایش این پروازها در این مسیر آغاز می شود.
وی اظهار داشت: هواپیمای شرکت معراج روزهای پنج شنبه هر هفته ساعت ۱۲:۳۰ وارد فرودگاه تبریز می شود و پس از یک ساعت، به سمت نجف اشرف پرواز خواهد کرد.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون پروازهای تبریز – نجف در روزهای شنبه و پنج شنبه هر هفته از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایرتور نیز انجام می شود.
آذری، ادامه داد: طبق آمار منتشر شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ابتدای امسال تا بهمن یک میلیون و ۴۰ هزار و ۵۸۰ مسافر از فرودگاه تبریز جابجا شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد یافته و این تعداد مسافر با ۱۰ هزار و ۱۹۷ پرواز انجام شده است.
به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، در ماه‌های اخیر شاهد توسعه پروازهای داخلی و بین‌المللی بوده و می‌رود که با تقویت زیرساخت‌ها و گسترش شبکه پروازی به هاب فرودگاهی منطقه شمال-غرب کشور بدل شود.
تبدیل شدن به یک هاب منطقه‌ای و بین‌المللی، به غیر شبکه پرواز گسترده به زیرساخت‌های فرودگاهی نیز نیاز دارد و در حال حاضر فرودگاه تبریز از امکاناتی چون باند طویل برای نشست‌ و برخاست‌ هواپیماهای پهن‌پیکر، اپرون با ظرفیت پارک ۱۲ فروند هواپیما و تجهیزات کمک ناوبری مانند ILS و DVOR/DME برخوردار است، اما نیاز به توسعه ترمینال در این فرودگاه احساس می‌شود.
احداث یک ترمینال ۱۸ هزار متری در فرودگاه شهید مدنی تبریز برنامه ریزی شده است که یکی از پروژه‌های مهم عمرانی فرودگاه به شمار می‌رود.

About Author