پیشنهادات یک فعال حوزه بیمه برای توسعه بیمه در ایران

یک فعال حوزه بیمه پیشنهاداتی را برای توسعه بیمه در ایران مطرح کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان،رقیه افشاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بیمه ساز و کاری است که ریسک ناشی از رویدادهای نامطلوب در آینده را تقلیل داده و دارایی ­ها و مسئولیت ­های بیمه­ گذاران را در مقابل خسارت ­های احتمال آتی، حمایت می­کند، گفت: به همین دلیل، بیمه تبدیل به جز جدایی ناپذیر از زندگی و فعالیت ­های امروزی شده است.
وی افزود: یکی از راه ­هایی که انسان در طول حیات برای مواجهه با خطرها و مشکلات اقتصادی برگزیده است استفاده از بیمه به عنوان وسیله ­ای موثر در جبران زیان­ های مالی ناشی از حوادث بوده است.
افشاری با بیان اینکه صنعت بیمه امروز توانسته در تامین آتیه افراد و ارتقای سطح زندگی مردم خدمات قابل توجهی ارائه دهد، تصریح کرد: بیمه علاوه بر آن که آثار مالی خطرها و حوادث را برطرف می ­کند، نوعی آرامش فکری به انسان می­ بخشد که این آرامش موجب رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش کارآیی و بهره­ وری در جامعه می­ گردد.
این فعال حوزه بیمه خاطرنشان کرد: البته کارکرد بیمه در جوامع مختلف فراتر از نقش سنتی آن یعنی تامین اطمینان خاطر، ایمنی و استقلال بوده و به عنوان ابزار و نهاد مهمی در تامین پس ­انداز و منابع لازم برای رشد و توسعه اقتصادی کشورها ایفای نقش می ­کند.
مدرس دانشگاه‌های اردبیل ادامه داد: در حقیقت بیمه علاوه بر سهمی که در کاهش مخاطرات و مدیریت ریسک ­ها دارد، می­تواند به عنوان یک واسطه مالی کارآمد، آثار مهمی در رشد و توسعه اقتصاد کشور داشته باشد که با گسترش روزافزون حجم اقتصاد و فعالیت­ های اقتصادی، این نقش نیز از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.
افشاری اضافه کرد: بر این اساس، در اکثر کشورها صنعت بیمه به یکی از صنایع پویا و مهم تبدیل شده است که کارکردهای مختلفی در جهت رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها دارد.
وی گفت: در بین رشته­ های مختلف بیمه، بیمه ­های عمر و پس­ انداز به علت مزایای قابل توجهی که دربردارند از اهمیت ویژه­ای برخوردار است، این نوع بیمه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر کس با هر سنی و با هر میزان درآمد می‌تواند سرمایه قابل ملاحظه‌ای را برای آینده خود و خانواده‌اش تدارک دیده و از آسیب تورم و کاهش ارزش پول در امان بماند.
این فعال حوزه بیمه افزود: به منظور گسترش بیمه نیاز به فرهنگ‌سازی در جامعه داریم که البته باید گفت شرکت‌های بیمه هم می‌بایست نسبت به گسترش خدمات خود تلاش نمایند؛ چراکه با افزایش اعتماد مردم به بیمه‌ها بدون شک می‌توان به رشد بیمه‌ها هم رسید.
افشاری ادامه داد: آشنایی با بیمه هر چقدر از سنین پایین‌تری صورت گیرد، در طولانی مدت نتیجه بهتری در بر خواهد داشت و می‌بایست بیمه مرکزی به نمایندگی از دولت در این بخش برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.
وی همچنین افزایش قدرت مالی شرکت‌های بیمه برای فراهم ساختن اعتماد بیمه‌گذاران، ارائه طرح‌های منعطف بیمه‌ای با در نظر گرفتن همه نیازهای بیمه‌ای بیمه‌گذاران، افزایش آگاهی و دانش کارکنان شرکت‌های بیمه‌ای و ارتباط گرفتن با شرکت‌های بیمه بین‌المللی برای بهبود در خدمات‌رسانی را به عنوان پیشنهاداتی برای توسعه بیمه در کشور ایران مطرح کرد.

About Author