چاقو اصیل‌ترین و ماندگارترین هنر شهر زنجان است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: چاقو فاخرترین، اصیل‌ترین و ماندگارترین هنر شهر زنجان است و در این میان هر کاری که اصیل بوده و با فطرت انسان عجین باشد، ماندگار است.
منصور مرادلو در اولین آیین بزرگداشت چاقوی زنجان در محل سالن مهرانه زنجان، گفت: تلاش مان بر این است که شایسته‌ترین مراسم را برای هنرمندان این شهر برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه اکثر مردم زنجان با صنعت فاخر چاقوسازی که به واسطه تلاش صنعت‌گران این شهر به دست آمده است، بیگانه هستند، اظهار کرد: باید شایسته‌ترین مراسم را برای هنرمندان این شهر برگزار کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: به جرأت می‌توان گفت اکثر مردم زنجان با صنعت فاخر چاقوسازی که به واسطه تلاش صنعت‌گران این شهر به دست آمده بیگانه هستند.
مرادلو تاکید کرد: انتظار ما از صنعت‌گران چاقوی زنجان این است که هنر فاخر خود را آموزش داده و آن را ترویج و تقویت کنند.
وی با بیان اینکه ما موظف به تقویت و حمایت از صنعت چاقو و سایر صنایع دستی در زنجان هستیم؛ ابراز داشت: چرا که اگر قرار باشد این حمایت‌ها در عمل محقق نشود، در آینده چیزی از این هنر اصیل در زنجان باقی نمی‌ماند.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: چاقو فاخرترین، اصیل‌ترین و ماندگارترین هنر شهر زنجان است و در این میان هر کاری که اصیل بوده و با فطرت انسان عجین باشد، ماندگار است.
مرادلو با بیان اینکه اگر چاقوی زنجان در این جایگاه قرار دارد، به خاطر اصالتی است که هنرمندان این عرصه در کارهای خود ارائه می‌دهند، افزود: برخی از افراد ارزش هنر فاخر چاقوسازی را در این شهر تنزل داده و آن را زیر سؤال می‌برند.

About Author