چگونه هزینه سفر به استانبول را کم کنیم؟

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی و هم مرز بودن با ایران یکی از کشورهای گردشگری ارزان برای ایرانیان محسوب می‌شود. استانبول نیز که یکی از شهرهای بزرگ ترکیه است از این قاعده مستثنی نیست. استانبول به دلیل مراکز خریدهای متنوع و لاکچری، موزه‌ها و محله‌های قدیمی، امکانات تفریحی زیاد، سواحل زیبا، تاریخ غنی و پربارش سالانه پذیرای گردشگرانی زیادی از ایران و جهان است.

استانبول بزرگ‌ترین مرکز اقتصادی ترکیه که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است، آن‌قدر جذابیت دارد که هر سلیقه‌ای را شیفته خود می‌کند. راهکارهایی وجود دارد که می‌توان سفر به استانبول را با هزینه کمتر و کیفیت عالی انجام داد. چند پیشنهاد برای اینکه بتوانید هزینه سفر به استانبول را کاهش داده و برنامه سفرتان را مدیریت کنید.

• با تور سفر کنید.

• از سفر زمینی استفاده کنید.

• در فصل‌های کم گردشگر سفر کنید؛ مثلاً اواخر پاییز و زمستان.

• از تفریحات و جاذبه‌های دیدنی ارزان‌قیمت و رایگان بهره ببرید.

• غذاهای رستوران‌ها و غذاخوری‌های ارزان‌قیمت را امتحان کنید.

• محل اقامت (هتل) ارزان‌قیمت را انتخاب کنید.

• برای حمل‌ونقل شهری و تخفیفات از استانبول کارت استفاده کنید.

• زبان ترکی را قبل از سفر یاد بگیرید.

• خریدهای ارزان‌قیمت داشته باشید.

• پول‌خرد کشور ترکیه که لیر است را همراه داشته باشید.

 

با تور سفر کنید

اگر قصد مسافرت با هواپیما به شهر استانبول را دارید می‌توانید از مزایای تورها و پروازهای چارتری که برای مقصد استانبول هستند استفاده کنید. همچنین می‌توانید باتوجه‌به انتخاب درست در زمان پرواز، نوع ایرلاین، کلاس پرواز، تاریخ پرواز هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید. با انتخاب سفر با تور شما می‌توانید هم در هزینه و هم در وقت صرفه‌جویی کنید.

 

از آنجایی‌ که تورها قراردادهای بلند مدتی با هتل‌های استانبول و شرکت‌های هواپیمایی دارند باعث می‌شود که قیمت مناسبی را به شما پیشنهاد دهند. اگر بتوانید از تورهای لحظه آخری و تخفیف خورده نیز استفاده کنید که دو سر برد برای شما خواهد بود.

 

یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه در سفر به استانبول انتخاب فرودگاه در استانبول است ازآنجایی‌که استانبول دارای دو فرودگاه است شما می‌توانید با انتخاب گزینه ارزان‌تر هزینه سفرتان را کاهش دهید. فرودگاه آتا ترک استانبول در قسمت اروپایی نشین و فرودگاه صبیحا گوکچن در قسمت آسیایی این شهر واقع شده است.

 

از آنجایی‌که متقاضی برای فرودگاه آتاتورک بیشتر است پس مسلماً قیمت بالاتری را نیز خواهد داشت شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها، پرواز صبیحا گوکچین را انتخاب کنید و نگران رفتن از فرودگاه به مقصد شهر نباشد، زیرا به‌راحتی می‌توانید از آنجا به مراکز خرید و هتل‌ها بروید.

 

سفر زمینی داشته باشید

قبل از سفر وسیله نقلیه‌ای که می‌خواهید به استانبول  بروید را انتخاب کنید؛ زیرا با انتخاب نوع وسیله شما می‌توانید در کاهش هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. مثلاً اگر شما وسیله نقلیه شخصی را انتخاب می‌کنید باتوجه‌به مبدأ خود باید به شهر تبریز رفته و از آنجا از طریق مرزهای بازرگان، سرو یا رازی به ترکیه و از آنجا به استانبول بروید، یا می‌توانید مسیر جنوبی ترکیه را انتخاب کنید و در مسیر از مناظر بی‌نظیر ساحل‌های شهرهای آنتالیا، مارمایس و بدروم بهره ببرید.

 

اگر می‌خواهید از اتوبوس استفاده کنید باتوجه‌به مبدأ  شهر تبریز را باید انتخاب کرده و از طریق مرزهای بازرگان، سرو و رازی از کشور خارج شوید. اگر وسیله انتخابی شما قطار است باتوجه‌به مبدأ، باید از قطار تهران به وان را استفاده کنید در این صورت ابتدا به شهر وان وارد می‌شوید و از آنجا با اتوبوس‌های کشور ترکیه به آنکارا و سپس به استانبول بروید و یا از قطار مستقیم تهران – استانبول استفاده کنید.

 

 سفر به استانبول, راهنمای سفر به استانبول, بهترین زمان سفر به استانبول

برای کاهش هزینه های سفر به استانبول با تور سفر کنید

 

از استانبول کارت استفاده کنید

اگر می‌خواهید هزینه سفر خود را به استانبول کاهش بدهید خرید استانبول کارت یکی از راه‌های پیشنهادی ما به شما است. شما می‌توانید این کارت را  از دکه و کیوسک‌های در سطح شهر، فرودگاه، ایستگاه‌های مترو، باجه‌های راهنمای توریست خریداری کرده و در اولین ایستگاه مترو آن را  شارژ کرده و به‌راحتی از آن استفاده کنید.

 

در این صورت بسیاری از هزینه‌های سفرتان را می‌توانید کاهش دهید. از امکانات این کارت می‌توان به دسترسی رایگان به اینترنت، سرویس رایگان از فرودگاه تا محل اقامت، کاهش هزینه حمل‌ونقل، راهنمای شبانه‌روزی آنلاین، استفاده از تخفیفات و همچنین بازدید از موزه به‌صورت رایگان اشاره کرد.

 

راه دیگر کاهش هزینه در سفر به استانبول اجاره‌کردن اتومبیل است که این کار با ارائه پاسپورت و گواهینامه بین‌المللی امکان‌پذیر است. از دیگر راه‌های کاهش هزینه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل دولموش، تراموا، تاکسی، مترو، اتوبوس است از آنجایی‌ که خطوط مترو در قسمت‌های مختلف  شهر چه بخش اروپایی و آسیایی گسترده است شما با انتخاب این وسیله می‌توانید تجربه سوارشدن به مترو را در شهر استانبول به خاطرات سفرتان اضافه کنید.

About Author