۳۰ درصد خودرو‌های صفر ایراد بدنه دارند

براساس آمار منتشرشده، ۲۹ درصد خودرو‌های صفر در سه‎ ماه سوم سال ۱۴۰۰، دچار آسیب‎دیدگی بدنه بودند. این آمار در سه ماه چهارم سال ۱۴۰۰ کاهشی شده و در شش ماه اول سال ۱۴۰۱، افزایشی بوده است.

براساس اخبار منتشر شده قرار است به زودی ۵۰۰ هزار خودرو بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه عرضه شود؛ اما زمان دقیق آن هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.
با توجه به اینکه در این فروش یکپارچه، خودرو‌های صفرکیلومتر به مشتری عرضه خواهند شد، بنا بر درخواست کاربران به تحقیقاتی پیرامون نقص بدنه خودرو‌های صفرکیلومتر پرداخته شده است.در ادامه برای کسب نتیجه مطلوب، از اطلاعات مربوط به سرویس کارشناسی خودرو کارنامه استفاده کردیم.
سرویس کارنامه به عنوان مرجع کارشناسی خودرو با تحلیل اطلاعات مربوط به گزارش ده‎ها هزار خودروی کارشناسی‌شده، دید جامعی نسبت به وضعیت ماشین صفر و چند سال کارکرد پیدا کرده است.

این مجموعه به تازگی آسیب‌دیدگی بدنه خودرو‌های صفر کیلومتر را ارزیابی نموده و نتایج این پژوهش را در بازه زمانی ۱۸ ماهه ارائه کرده است.
در زمستان امسال ۲۲٪ خودرو‌های صفر ایراد بدنه داشتند!
نکته مهم این است که در این گزارش خط و خش، فرورفتگی، لیسه‌گیری، صافکاری بدون رنگ یا تعویض قطعات مختلف ماشین شامل شاسی، ستون، درب، سقف، گلگیر یا سپر مورد بررسی قرار گرفته است.
اما نکته قابل توجه اینجاست که روند معیوب بودن بدنه خودرو‌های صفر کیلومتر از ابتدای سال ۱۴۰۱ به‌شکل چشم‌گیری کاهش یافته؛ این بدان معناست که نقص بدنه در این بازه زمانی، خودرو‌های کمتری را شامل می‌گردد.
آن‌طور که در نمودار پیداست، کاهش آسیب‌های بدنه خودرو‌های صفرکیلومتر در زمستان امسال، در بهترین وضعیت نسبت به یک سال گذشته قرار گرفته است.
باتوجه به این که قبل از تحویل ماشین امکان بررسی و کارشناسی آن وجود دارد، به‌نظر می‌رسد کمک گرفتن از یک کارشناس خودرو بتواند اطمینان نسبت به سلامت ماشین را برای خریدار حاصل کند.

About Author