کاشت سالانه ۳/۵ میلیون نهال در البرز

استاندار البرز ، دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها را مکلف به کاشت سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نهال در مناطق مختلف استان کرد.
مجتبی عبداللهی در نشست حفظ منابع طبیعی با محوریت هفته درختکاری که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، افزود: البرز طبق بیانات مقام معظم رهبری،« ایران کوچک » لقب گرفته و ایران کوچک با مردمانی انقلابی، شکوهمند و سربلند است.
به گزارش ساقی آذربایجان،وی ادامه داد: همه با هم باید مجاهدانه برای حفظ و توسعه منابع طبیعی و فضای سبز استان وارد میدان شویم تا هویت سبز و باغشهری البرز را احیا کنیم.
عبداللهی گفت: همچنین در آستانه سال نو شهرداری های استان البرز باید نهال و گل بهاره به صورت رایگان به شهروندان اهدا کنند.
همچنین با اجرای پویش مردمی سراسری «ایران سبز»، کاشت یک میلیون اصله نهال در استان البرز از هشتم دیماه آغاز و تا پایان سال جاری به منظور ایجاد کمربند سبز شهرها و همچنین بوستان های روستایی ادامه دارد.
مالیات ۶۵ واحد تولیدی البرز در تهران پرداخت می‌شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: حدود ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مستقر هستند که دفتر مرکزی و پرداخت مالیات آنها در تهران است.
مجتبی عبداللهی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت ایجاد عزم و اراده ویژه مدیران برای ایجاد تحول در استان، افزود: مدیران استان باید بتوانند همپای نماینده عالی دولت در استان به اجرای برنامه‌ها و اهداف توسعه ای البرز بپردازند.
وی ادامه داد: باید روند امور و پیگیری‌ها در استان شتاب بیشتری بگیرد و مدیران بدانند که ملاک ارزیابی آنها در پست‌های مختلف، کار شبانه روزی و بیوقفه برای ایجاد تحول و کسب رضایتمندی مردم است.عبداللهی گفت: در شرایطی که امور مغفول مانده، پروژه‌های نیمه کاره و برنامه‌های محقق نشده در البرز فراوان است و به تلاش و اهتمام بیشتری نیاز است، کمکاری و کوتاهی جایز نیست.
وی با اشاره به اهداف اقتصادی استان، افزود: حدود ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مستقر هستند که دفتر مرکزی و پرداخت مالیات آنها در تهران است.
استاندار البرز گفت: طی دستور و مصوبه‌ای از سوی رییس جمهور محترم و وزرای مربوطه مقرر شد که این درآمد به البرز بازگردد ولی روند اجرای این مصوبه در بروکراسی‌های اجرایی و اداری به کندی پیش می رود.
وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد هر چه سریعتر انتقال درآمدهای مالیاتی این واحدها به البرز محقق شود، افزود: البرز باید ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای سال آینده از محل‌های مختلف داشته باشد که مقرر شد اگر این سقف افزایش یابد ۵۰ درصد از آن به البرز تعلق گیرد بنابراین می توانیم اقدامات زیرساختی بسیار خوبی را برای استان رقم بزنیم.
عبداللهی گفت: مقرر شد که مراحل صدور مجوز توسط دستگاه‌های متولی و بویژه شهرداری ها در ورودی های ادارات اطلاع رسانی شود تا متقاضیان از روند امور خود آگاه باشند.
وی افزود: باید پنجره واحد برای اخذ مجوزها طراحی شود تا این امر برای متقاضیان تسهیل و تسریع شود.
استاندار البرز گفت: باید نیازهای استان در بخش های مختلف احصا شود و بر اساس آنها سرمایه گذاران را جذب کنیم.توسعه تولید و سرمایه گذاری در استان باید هوشمندانه صورت گیرد تا بتوانیم استان را در حوزه اقتصادی و تامین نیازها به شرایط منطقی و سپس عالی برسانیم.
عبداللهی گفت: البرز سرشار از ظرفیت و فرصت است و مدیران خلاق و کوشا می توانند از این ظرفیت ها در راستای اعتلای استان بهره برداری کنند.
وی افزود: با توجه به استقرار واحدهای بزرگ تولید مواد غذایی در استان، این استان می تواند شهرک اختصاصی صنایع غذایی را داشته باشد که برای این امر باید برنامه ریزی کنیم.

About Author