کاش آبرو داری کنیم!

ساقی آذربایجان/

خبری که از آخرین جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز مخابره شد شوکه کننده بود!

دستور جلسه بررسی لایحه مساعدت مالی ۵۰ میلیونی جهت تامین هزینه های درمانی استاد اسفندیار قره‌باغی، یکی از هنرمندان بنام تبریزی بود که سال های سال عمرش را وقف عرصه فرهنگ و هنر کرده است و یکی از پیشگامان ساخت سرود های انقلابی بود.

یکی از سرود‌های ماندگار و خاطره انگیز او، سرود «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو« است. این سرود پای ثابت اکثر مناسبت های ملی است، از دهه فجر گرفته تا ۱۳ آبان و الخ.

غرض گفتن سوابق یک هنرمند بنام نیست چون فکر نکنم در این مجال اندک بتوان همه آنها را برشمرد اما غرض نگارنده این متن آبروی یک هنرمند است که همه ما با اهمیت حفظ آن آشنا هستیم.

استاد قره‌باغی یک عمر از آبرو و حیثیت خود برای انقلاب اسلامی خرج کرده و جا داشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه های عریض و طویل فرهنگی در قالب های قانونی و مشخص، حمایت های لازم را انجام می دادند نه اینکه آن را به شورای شهر محول کنند!

اما بخش دیگر و جالب توجه ماجرا شهرداری تبریز است که در بخش های مختلف مربوط و نامربوط هزینه می کند بدون اینکه صدایش را در بیاورد اما برای کمک ۵۰ میلیون تومانی به یک هنرمند انقلابی آن را به شورای شهر حواله می کند!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بودجه فرهنگی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ میلیارد تومان است. با این احوال چیزی نمی توان گفت الا به غم گساران!

About Author