کدام چهره سیاسی از حضور در انتخابات منع شدند؟

تصویب قانون جدید انتخابات و قید شاخص سن برای نامزد‌های انتخابات، برخی از چهره‌های سیاسی و نمایندگان ادوار مجلس را که سن شناسنامه‌ای آن‌ها بیشتر از ۷۵ سال است، از نشستن بر صندلی‌های سبز بهارستان منع خواهد کرد.

پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۲ مرداد پایان یافت؛ فارغ از افرادی که برای حضور در میدان رقابت ۱۱ اسفند ماه ثبت نام کردند، باید گفت که قانون جدید انتخابات مجلس محدودیت‌هایی را هم برای متقاضیان در نظر گرفته که مهمترین آن تعیین سن نمایندگی است.

به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی در جریان اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصمیم گرفت حداقل سن نامزدی برای نمایندگی مجلس را ۳۰ و حداکثر آن برای داوطلبان ورود به مجلس را ۷۵ سال تعیین کند. این قانون نمایندگان اسبق و سابق را که در گمانه‌زنی‌های انتخاباتی همواره در فهرست پیش‌بینی‌ها برای حضور هستند، از گردونه این گمانه‌زنی‌ها حذف می‌کند.

اگر چه با پایان یافتن مهلت پیش ثبت نام، گمانه زنی بر سر متقاضیان حضور در گردونه رقابت‌های انتخاباتی در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور بالا گرفت، اما اینکه کدام چهره‌ها به دلیل محدودیت سنی از این گردونه حذف می‌شوند، جالب توجه است.



کدام چهره سیاسی از حضور در انتخابات منع شدند؟ +جدول اسامی

About Author