کمبود امکانات و زیرساخت‌های ورزشی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی خواستار نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان برای جبران کمبود‌ها و رفع نواقص حوزه ورزش استان شد.
به گزارش ساقی آذربایجان،آقای عابدین خرّم در دیدار مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با بیان اینکه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی استان وضع مناسبی ندارد، اظهار داشت: سرانه فضا‌های ورزشی و امکانات و زیرساخت‌های ورزشی استان متناسب با سابقه و افتخارات آذربایجان شرقی در عرصه ورزش نیست و مردم استان و ورزشکاران در این خصوص بحق انتظار حمایت دارند.
در بسیاری از شهر‌های استان، فضا‌های ورزشی مناسب وجود ندارد که این وضعیت، حوزه ورزش قهرمانی و حضور ورزشکاران استان در مسابقات ملی و بین‌المللی را هم تحت تاثیر قرار داده است.
در حال حاضر بخشی از تجهیزات و اماکن ورزشی استان فرسوده شده و در برخی از طرح‌های افتتاح‌شده شاهد نواقص قابل توجه هستیم که ورزشگاه یادگار امام تبریز از جمله این پروژه‌هاست.
تعدادی از رشته‌های ورزشی را در قالب مسئولیت اجتماعی کارخانجات و واحد‌های صنعتی، تحت حمایت قرار داده‌ایم؛ اما همه این اقدامات، وابسته به زیرساخت است که در این زمینه نیازمند نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان هستیم.
آقای علیرضا عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور هم در این دیدار گفت: مهم‌ترین رویکرد ما در ۶ ماه گذشته، جلوگیری از اتلاف منابع و حذف رانت در پروژه‌های عمرانی ورزش بوده است و معتقدیم که امروز بیشتر از منابع مالی، به حضور مدیرانی دلسوز و باانگیزه نیاز داریم.
امیدواریم با حمایت‌های استاندار و نمایندگان استان و تلاش مدیران حوزه ورزش بتوانیم تحولی در حوزه زیرساخت‌های ورزشی استان ایجاد کنیم.

About Author