بیماران کرونایی زنجان بدون ادای مسائل شرعی دفن نشدند

مسئول قرارگاه رسانه‌ای معنویت و سلامت سپاه استان زنجان حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در جلسه قرارگاه رسانه‌ای معنویت و سلامت سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، اظهار کرد: فعالیت‌های قرارگاه معنویت و سلامت زیرمجموعه طرح شهید قاسم سلیمانی اجرا می‌شود که تاکنون جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان وی با بیان اینکه سپاه اعتقاد دارد که تامین سلامت بیماران ضروری است اما بیماران کرونایی نباید علاوه بیماری با مشکل دیگری مواجه باشند، افزود: در استان زنجان بیماری نبود که هنگام فوت بدون غسل، کفن و مسائل شرعی دفن شده باشد. مدیریت معنوی کرونا بر عهده این قرارگاه بوده و مجلسی برای فوت‌شدگان در اوایل برگزار نمی‌شد، به همین دلیل در راستای حمایت معنوی به ۲۱۰۰ خانواده سرکشی و یا تلفنی تماس گرفته شد.
این مسئول ادامه داد: برای بیماران کرونایی هماهنگی‌های لازم انجام و با مدیریت لازم کارهای ضروری آنان انجام شده است. ۷۰ نفر از روحانیون پاسدار و بسیجیان در کنار بیماران کرونایی بودند و از ۷۶ نفر از کادر درمان تجلیل شد که کار ارزشمندی بود.
مسئول قرارگاه رسانه‌ای معنویت و سلامت سپاه استان زنجان از حضور شبانه‌روزی ۳۰ نفر از طلاب بسیجی در کنار بیماران کرونایی استان خبر داد و تصریح کرد: ۳۸۸ مورد آموزش احکام فقهی از سوی طلاب انجام شد که نتایج مطلوبی اخذ شد. همچنین ۸۴ تیم مشاوره و ۹۸ گروه جهادی از طلاب به بیماران کرونایی خدمات ارائه کرده و ۲۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.
بیگدلی یادآور شد: تاکنون ۷۵ واحد خون از سوی قرارگاه معنویت و سلامت اهدا شده و ۴۷ هزار و ۵۷۹ بسته معیشتی نیز از سوی این قرارگاه توزیع شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کانال‌های محتوایی در فضای مجازی با بیش از ۲۱ هزار تولید محتوا، ۲۴۴ مورد انتشار خبر، اعزام ۴۵۵ نفر از طلاب به مناطق مختلف استان زنجان از دیگر اقدامات این قرارگاه محسوب می‌شود. ۹۲۰۸ نفر از طلاب بسیجی نیز در زمینه‌های مختلف عمومی خدمات لازم را به بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

About Author