خرید اکانت بازی به قیمت خالی کردن حساب مادر توسط پسر

به گزارش ساقی آذربایجان، محسن محمودی اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و با ارائه دستور قضائی مبنی بر اینکه که از حساب بانکی‌اش بدون اطلاع وی مبلغ ۲۴ میلیون تومان برداشت غیرمجاز صورت گرفته است، تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

این مقام انتظامی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع مطروحه و احقاق حق این شهروند بزه دیده، کارشناسان پلیس فتا ضمن ثبت اظهارات شاکی بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

محمودی بیان داشت: با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و دقیق صورت گرفته توسط افسران سایبری پلیس با به‌دست آوردن اطلاعات و تراکنش‌های صورت گرفته عامل برداشت غیرمجاز مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان گفت: در ادامه روند رسیدگی به موضوع و پس از تکمیل تحقیقات مشخص شد، پسر شاکی با در دست داشتن کارت و رمز بانکی مادر خود اقدام به خرید اینترنتی و اکانت بازی نموده و از این طریق جمعا مبلغ ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از حساب مذکور برداشت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: پس از اقدامات انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و شناسایی عامل برداشت از حساب بانکی شاکی و  با توجه به اینکه متهم پسر وی بوده، شاکی با حضور در پلیس فتا از شکایت خود صرف‌ نظر و رضایت خود را اعلام داشت و پرونده به همراه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا ارسال گردید.

این مقام مسوول توصیه کرد: هموطنان توجه داشته باشند که رمز کارت بانکی خود را در اختیار هر فردی قرار ندهند و برای اطلاع از نحوه واریز و برداشت هر وجهی از حساب‌های بانکی خود نسبت به فعال‌سازی پیامک بانکی اقدام کنند و حتما مراقب فرزندان خود و رفتارهای آنان در فضای مجازی و حقیقی باشند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی در پایان به شهروندان و کاربران فضای مجازی متذکر شد: حتما نکات امنیتی در خصوص رمزهای کارت‌های بانکی را جدی گرفته و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

About Author