افرایش ۱۰ درصدی مصرف آب در اردبیل

مدیر سد یامچی اردبیل گفت: ۱۰ درصد مصرف آب در اردبیل و سرعین در سال جاری افزایش یافته است.
به گزارش ساقی آذربایجان حبیب‌زاده در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: ما شرایط متفاوتی را در سد یامچی شاهد هستیم به گونه‌ای که با کاهش بارندگی‌ها و بروز خشکسالی شرایط برای تأمین منابع آب سخت و بسیار پیچیده شده است.
وی تصریح کرد: در کنار کاهش ۴۵ درصدی آورد آب به سد یامچی در پنج ماهه امسال ما با افزایش مصرف آب به دلیل شرایط کرونایی و استفاده حداکثری شهروندان از منابع آب روبه‌رو هستیم که این خود بر دامنه مشکلات افزوده است.
مدیر سد یامچی اردبیل به کاهش ورودی آب و کسری مخزن را از دغدغه‌های جدی شرکت آب منطقه‌ای و همچنین آب و فاضلاب استان برشمرد و گفت:‌ ما در حال حاضر از صد درصد ظرفیت سد یامچی برای تأمین و پایداری آب شرب استفاده می‌کنیم اما روز به روز از حجم آب کاسته شده و شرایط در ماه‌های آینده در صورت تداوم خشکسالی و نبود بارندگی، بحرانی‌تر خواهد شد.
حبیب‌زاده افزود:‌ ضرورت دارد شهروندان در بحث مدیریت مصرف آب و توجه به مبانی صرفه‌جویی در آب شرب دقت لازم را داشته باشند تا در اواخر تابستان و فصل پاییز با مشکلی روبه‌رو نشویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه امسال آبی از منابع سد یامچی برای کشاورزی تخصیص نیافت و همه منابع آب این سد به شرب اختصاص یافته که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و آورد رودخانه‌های متصل شده به سد یامچی با کسری مخزن و منابع آب در این سد روبه‌رو هستیم و شهروندان سرعین، اردبیل و روستاهای همجوار باید در مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.

About Author