برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در سردشت

صلاح محمدی در این زمینه اظهار کرد: با توجه به وجود منابع آبی، گردشگری آب به عنوان اولویت طرح‌های سرمایه گذاری در این شهرستان انتخاب شده است. همایش فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری بهار آینده در سردشت
وی افزود: در همین راستا وزارت نیرو برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آب اقدامات لازم را برای مطالعه ضلع شرقی سد سردشت و محور سردشت به پیرانشهر انجام داده و موافقت برای اجرای طرح‌های گردشگری صادر شده است.
محمدی گفت: برای برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری در سال آینده از نهادهای دولتی مانند بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری درحوزه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های موجود در این شهرستان دعوت خواهد شد.
وی تاکیدکرد: حمایت از ایجاد طرح‌های نوین ازجمله اجرای طرح اسکله، زیپ‌لاین، تله‌کابین، پل معلق و اکوکمپ جنگلی در سردشت در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی قرار گرفته است.
محمدی، با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در منطقه سردشت و شهرهای حومه افزود: شهر ربط نیز ظرفیت بالایی برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی دارد و در سطح استان نخستین واحد بوم‌گردی در این شهر ایجاد شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سردشت اضافه کرد: در حال حاضر هفت واحد بوم‌گردی در سردشت فعال است و از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌شود.

About Author