اختصاصی ساقی آذربایجان/
حسن بالاگر
متاسفانه عدم شفافیت در جذب نیروی معادن فعال در اهر باعث نارضایتی جمع کثیری از جوانان بیکار و تحصیلکرده منطقه شده و علیرغم انعکاس چندین باره اعتراضات این عزیزان در باره استخدام های خارج از مسیر قانونی ، رابطه ای، رانتی، فامیلی و سفارشی ، تاکنون هیچ اقدام موثری برای قانونمند شدن این استخدام ها توسط مسئولین شهرستان و متولیان امر صورت نگرفته و همچنان این روند غیر متعارف ادامه دارد و روزی نیست که افکار عمومی ، به نوعی، شاهد اعتراضات جسته گریخته به این امرنباشد! در این خصوص انتظار می رود دستگاه محترم قضایی که ملجأ و مرجع تظلم خواهی و احقاق حقوق شهروندان می باشد ،به ویژه دادستان محترم شهرستان به عنوان مدعی العموم، به این مطالبه ی بحق ( استخدام های خارج از ضابطه و بدون امتحان ) ورود کرده و جلوی ضایع شدن حق و حقوق جوانان منطقه را گرفته و فرصتی برابر را برای رقابت افراد جویای کار را با ساز وکار قانونی و از طریق فراخوان عمومی فراهم نمایند در جهت تحقق این خواست بحق شهروندان ، پیشنهاد می شود کمیته جذب نیروی انسانی معادن، متشکل از نماینده دادستانی، فرمانداری، ادارات کار،صمت و دستگاههای مرتبط و نظارتی تشکیل ، تا این جذب ها، قانونمند و بدون نفوذ صاحبان قدرت و ثروت انجام گیرد بطوری که در شرایط مساوی ، متقاضیان مشاغل مورد نیاز معادن ، در آزمونها شرکت جسته و در صورت احراز صلاحیت و سواد علمی و عملی، با تشخیص مراکز و مراجع ذیصلاح ، این پروسه ،نظام مند و عملیاتی شود. بدیهی است که با فعال شدن این کمیته ،دیگر شاهد حق کشی و تضییع حقوق شهروندان و جذب رانتی و غیر قانونی در معادن منطقه نخواهیم بود.
پست های مرتبط
یک کلمه : قانون !
تیر خلاص جنگ بر پیکر نیمهجان صنعت احداث
مسئولیت پذیری پزشکیان درسی برای همه مسئولان نظام