دانشگاه محقق اردبیلی و کالج ابن سینای گرجستان همکاری مشترک انجام می‌دهند

داود سیف‌زاده در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی و کالج ابن سینای گرجستان با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در سال های اخیر روند رو به رشدی در رتبه بندی های بین المللی داشته و نمود آن در رتبه بندی های تایمز، یو اس نیوز، یورپ و غیره عیان است، گفت: در حال حاضر جزو ۲۰ دانشگاه ایران در شاخص های پژوهشی هستیم.
وی با بیان اینکه علاقمند گسترش ارتباطات بین المللی هستیم و هدف اصلی ما جذب دانشجوی خارجی است، افزود: در حوزه کشورهای عراق، ترکیه و نیجریه اقداماتی صورت گرفته و برای همکاری با کشورهای حوزه قفقاز نیز در حال انجام فعالیت هایی هستیم.
سیف زاده کالج ابن سینای گرجستان را مروج فرهنگی و مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی علاقمند به مبادله استاد و دانشجو با این دانشکده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اظهارامیدواری کرد: با برگزاری وبینارها و کنفرانس های بین المللی به صورت مجازی و حضوری همکاری مشترکی داشته باشیم.
حمیدرضا مفتخری مدیر روابط بین الملل کالج ابن سینای گرجستان نیز با بیان اینکه مهارت محوری می تواند با برگزاری یک سری دوره های خاص محقق شود، گفت: گرجی ها علاقمند تبادل افکار و دانش های مدیریتی با فارسی زبانان هستند و در همین راستا می توانیم در زمینه های مختلف تبادل داشته باشیم.
علی خالق خواه مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی این دانشگاه در حال انجام است، گفت: در این زمینه می توانیم کمک حال کالج ابن سینای گرجستان باشیم.
وی با بیان اینکه برخی از اساتید دانشگاه محقق اردبیلی جزو دانشمندان یک درصد و ۲ درصد برتر جهان هستند، اظهارامیدواری کرد: در آینده بتوانیم قراردادهای ارزشمندی در زمینه های مختلف میان دانشگاه محقق اردبیلی و کالج ابن سینای گرجستان داشته باشیم.

About Author