همه ما بهترین نوع زعفران را در خراسان دیده ایم و حتما جزئی از سوغات ما از مشهد برای عزیزانمان است.
این طلای سرخ جزو گرانبهاترین ادویه هایی است که علاوه بر پیشگیری از سرطان،به افزایش ایمنی بدن و کمک به گردش خون و درمان دیابت کمک میکند.
زعفران ایران یکی از با کیفیت ترین محصولات کشاورزی است که متاسفانه به صورت فله به سراسر جهان صادر می شود و اسپانیا بزرگترین خریدار زعفران ایران است.
این کشور با فناوری روز و بسته بندی شیک، زعفران ایران را با نام برندهای معتبر خودش به ثبت رسانده و در بیشتر موارد حتی به ایران می فروشد!سودآوری و ارزش بالای زعفران کشاورزان زیادی را برای کشت این محصول ترغیب می کند.
اما با وجود نامداران این صنعت و برندهای معروف و پرقدرتی که مشغول فعالیت هستند کمتر کسی حاضر میشود که زعفران بکارد. زیرا از شکست در مقابل مافیای این صنعت میترسد!
اما گاهی وقتها باید دل به دریا زد و بی توجه به تمام حرفهای ناامید کننده به همان سمتی که دل می خواند و آن را میخواهد رفت. وحیده کامران و رامین غفاری زوج زعفران کار خسروشاهی که سه سال پیش برای اولین بار در زمینی اجاره ای و با حداقل امکانات پروژه کشت زعفران را در خسروشاه کلید زدند. با ۵۰ میلیون سرمایه و با تمام سختی و مشقت و موج منفی از اطرافیان که خسروشاه جای کشت زعفران نیست! و نباید اینکار را کرد… پیازچه های مرغوب را از نیشابور سفارش دادند. اینگونه برای هدف خود تلاش کردند و به پیش رفتند و امروز زعفران خسروشاه طی آزمایشات متعددی که در تبریز و تهران انجام شد درجه کیفی ممتاز را از آن خود کرد.
امید است این زعفران با برند خسروشاه در کشور عرضه شود.
گاهی باید به ندای قلبتان گوش فرا دهید و رویایی که در سر دارید را عملی کنید بی توجه به تمام کسانی که میگویند نمی توانید!!!

About Author