زمین‌خوار ۲ هزار میلیارد ریالی در البرز دستگیر شد

اعتراف صریح متهم به زمین خواری و تصرف به اراضی غیر، یادآور شد کارشناسان ارزش زمین خواری کشف شده را بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برآورد کردند.رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز سرهنگ مهدی افشاری بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان البرز با انجام اقدامات اطلاعاتی از تصرف مساحت قابل توجهی از اراضی اطراف آزادراه تهران – کرج توسط یکی از زمین خواران مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: در بررسی‌های مأموران محرز شد که متهم با اطلاع از بلاصاحب بودن و فوت صاحب یک قطعه زمین به مساحت ۵ هزار و ۲۹۰ متر با جعل سند آنها را دیوارکشی کرده و به مدت ۱۰ سال آن را چند نفر اجاره داده که از این اقدام حدود ۲۰ میلیارد ریال سود کسب کرده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز اظهار داشت: بلافاصله با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس اقتصادی منتقل شد.
وی با اشاره به اعتراف صریح متهم به زمین خواری و تصرف به اراضی غیر، یادآور شد: کارشناسان ارزش زمین خواری کشف شده را بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برآورد کردند.
افشاری با بیان اینکه حفظ بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سود جویان همواره در دستور کار این پلیس قرار دارد، از هموطنان درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری و تعرض به اراضی ملی و غیر، موضوع را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

About Author