سوختن پیرمرد ۷۰ ساله در انفجار یک واحد مسکونی در خیابان ارشاد مشهد

سازمان آتش نشانی مشهد با اشاره به انفجار توام با آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در خیابان ارشاد مشهد گفت: این حادثه در طبقه دوم یک ساختمان چهار طبقه رخ داده و منجر به سوختگی بیش از ۵۰ درصدی یک پیرمرد ۷۰ ساله شده است.
مهدی رضایی اشاره به اینکه صبح امروز حوالی ساعت ۸:۳۰ با تماس شهروندان به آتش‌نشانی یک مورد انفجار توام با آتش‌سوزی گزارش شد، اظهار کرد: این حادثه در خیابان ارشاد واقع در بلوار خیام رخ داد.
وی افزود: با تماس تلفنی شهروندان به آتش‌نشانی نسبت به شنیدن یک صدای مهیب همراه با آتش‌سوزی، ۱۳ دستگاه خودروی سبک و سنگین از ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهد به محل اعزام می‌شود. بعد از اعزام به محل، ماموران ما متوجه می‌شوند که این انفجار و آتش‌سوزی در طبقه دوم یک ساختمان چهار طبقه رخ داده و تعدادی از ساکنان این ساختمان روی پشت بام ایستاده‌اند. این افراد می‌توانستند از طریق دیگر پشت‌بام‌ها خود را به زمین برسانند اما به دلیل استرس در همانجا ایستاده بودند.
رضایی با بیان اینکه به سرعت عملیات اطفای حریق آغاز می‌شود، عنوان کرد: همچنین به سرعت گروهی از نیروها به دنبال جستجو افراد در محل حادثه می‌روند. در محل حادثه یک مرد ۷۰ ساله که دچار سوختگی بالای ۵۰ درصد شده را پیدا کرده و تکنسین‌های اورژانس که در دقایق ابتدایی خود را به محل رسانده بودند، این مرد را به بیمارستان امام‌ رضا(ع) منتقل می‌کنند. خوشبختانه فرد دیگری در محل حادثه حضور نداشته است.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از ساکنان این ساختمان طی تماس با آتش‌نشانی و راهنمایی نیروهای ما خود را به بیرون از ساختمان رسانده بودند، تاکید کرد: همچنین گروهی از نیروها نیز شهروندانی که در پشت بام حضور داشتند را به بیرون از ساختمان می‌رسانند. آن‌ها دچار استرس شده بودند.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه این حریق در یک واحد آپارتمان حدود ۱۲۰ متری به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: در این خانه انفجار توام با آتش‌سوزی رخ داد و انفجار سبب شکسته شدن شیشه برخی از واحدهای این ساختمان شد. با توجه به نوع و شدت حادثه علت اصلی آن در دست بررسی است که منشأ آن مشخص شود. نهایتا حریق بعد از حدود ۳۰ دقیقه اطفا شد.

About Author