لوکوموتیو ابراهیم ترمز برید !

به قلم : وحید خدادادی

آقایون داداشا ! لطفا کمی استراحت کنید . خسته شدید !

اکنون که در حال تحریر این مقاله هستم، بازار دلار، سکه و طلا افسار پاره کرده و قیمت ها لحظه به لحظه بالا می رود. عارضم بر محضرتان که اگر تا لحظه انتشار این مطلب قیمت ها بالا نرود، فعلا قیمت دلار نزدیک ۶۰ هزار تومان و طلا به گرمی نزدیک ۳ میلیون تومان رسیده و سکه از مرز ۳۴ میلیون گذشت، پراید از ۳۰۰ میلیون گذشته و پسته هم به کیلوئی یک میلیون تومان سلام کرد.
دقیقا و همزمان با قیمت هایی که اعلام شد بیگی نماینده تبریز ادعا کرده که معاون اول رئیس جمهور معتقد است که برای کنترل قیمت ها بهتر از آن ها را نمی توان یافت! وزیر کشور هم ازکاهش تورم نسبت به دولت قبل گفته و افزایش قیمت ارز را کار دشمنان دانسته است! در این بین همچنان کلیدواژه افاضات عالیجنابان حاضر در اریکه قدرت همان لوکوموتیو معروفی است که رئیس دولت و مجموعه کابینه از حرکت بدون توقف آن به سمت توسعه می گویند. از آن جایی که دولت مستقر با این لوکوموتیو ترمز بریده، پدر مردم و اقتصاد این کشور را درآورده و بی مهابا پیش می رود ارائه پیشنهاداتی چند جهت آرامش نسبی در بازار به نظر لازم می نماید.
اگر مسابقات ورزشی خصوصا بیننده فوتبال باشید حتما می دانید که قانونی به نام بین دو نیمه به اندازه ۱۵ دقیقه وجود دارد که برای تجدید قوا و نفس چاق کردن و ریکاوری لحاظ شده است. اخیرا در قوانین جدید فیفا حتی در نیمه دوم بازی هم باز زمان کوتاهی برای استراحت بازیکنان لحاظ می شود. بازیکنان سیاسی و اقتصادی ایران که رانندگان این لوکوموتیو هستند به جهت حس وطن پرستی و عرق ملی از لحظه جلوس بر کرسی ریاست پاستور پیش می تازند، بدون استراحت و با قدرت تمام. از آن جایی که ما مردمان دل رحمی هستیم و سلامت جسمانی و روانی مسئولان امر اوجب واجبات است، از این رو پیشنهاد می کنیم تا در اسرع وقت و در اولین ایستگاه قطار توسعه را نگاه دارید. این مکث خدای ناکرده نه به جهت معاف کردن شما شیفتگان خدمت از وظیفه خدمت رسانی تان باشد بلکه از آن جهت است که هم چرخ های قطار را روغن کاری کنید و هم استراحتی به خودتان بدهید، فکر کنید بین دو نیمه است، بروید آبی بنوشید، نفسی تازه کنید، وقت برای توسعه و پدر مردم را درآوردن زیاد است. شما که کمی استراحت کنید ما هم این وسط مجالی داریم برای نفس کشیدن و تجدید قوا برای له شدن زیر چرخ های این قطار.
ما مثل وزیر محترم کشور اعتقادی به نقش دشمن در این رابطه نداریم که اگر این فرض صادق باشد و برهم ریختن کل اقتصاد کشور کار دشمن باشد و این آقای دشمن را چنین قدرتی متصور باشیم، پس با این حساب فاتحه ما خوانده است و حتی اگر چنین باشد علاقه ای به اعلام این مسئله نداریم تا دشمن شاد کن نباشیم و شرایط “حسن سوخدی درمانیدی” اقتصاد کشور را متاثر از دو احتمال می دانیم. احتمال اول عدم توافق با غرب، افزایش بی ملاحظه تحریم ها و ناتوانی دولت از اداره کشور در فضای تحریم و گره خوردن معیشت مردم به برجام است. احتمال دوم شیطنت عمدی دولت در بازار برای بالابردن کذایی قیمت ها، هجوم داشته های ریالی مردم به این سمت و در گام بعدی پایین کشیدن یهویی قیمت ها و سرمایه های مردمی بر فنا رفته! دقیقا همان بلایی که دولت آ شیخ حسن بر سر بورس و سرمایه های مردم آورد. برای ما معمولی ها و به تعبیر سرهنگ ، ۹۶ درصدی ها اسامی و رنگها فرقی ندارد، حسن باشد یا ابراهیم، سفید باشد یا مشکی، در هر دو حالت از اقتصاد مقاومتی، مقاومتش قسمت ماست و اقتصادش برای ۴ درصدی ها. کاش سیاست لوله کردن و گاز انبری تان در فقره اقتصاد نیز اجرا می کردید.
از همین رو می باشد که عاجزانه خواهشمندیم تا قانون استراحت بین دو نیمه را اجرا کنید، انشاالله که نماز می خوانید، فکر کنید وقت نماز است و تا شما نمازتان را بخوانید ما هم نفسی چاق کنیم و برای مقاومت بیشترآماده شویم. با همین یک پیشنهاد موافقت کنید بی نهایت از شما ممنون خواهیم بود، باشد که این عنایت و حسن توجه تان به طبقات بی بضاعت در خاطرمان خواهد ماند./

About Author