متولی مسکن مردم، خود لنگ ساختمان است!

در بررسی موردی تعدادی از پروژه های ناقص و تلنبار شده روی شهر، این بار سراغ یک ساختمان نیمه کاره در بلوار فتح شهرک شهید یاغچیان در مهم ترین مسیر اتصال این شهرک به اتوبان شهید کسائی و جاده باسمنج رفته است.

در بررسی موردی تعدادی از پروژه های ناقص و تلنبار شده روی شهر، این بار سراغ یک ساختمان نیمه کاره در بلوار فتح شهرک شهید یاغچیان در مهم ترین مسیر اتصال این شهرک به اتوبان شهید کسائی و جاده باسمنج رفته است.

به گفته اهالی، این ساختمان حدود ۱۰ سال است که به صورت نیمه کاره و اسکلت، رها شده و علاوه بر جلوه زشت بصری، مشکلاتی را برای اهالی محل ایجاد کرده است.

 

 

یکی از اهالی محل می گوید: قرار بود ساختمان اداری اداره کل راه و شهرسازی استان به این محل منتقل شود اما بعدها بر سر اختلاف مالکیت با شهرداری تبریز عملیات عمرانی ساختمان به صورت نیمه کاره رها شد.

موضوع قابل تامل اینکه آهن‌آلات به‌کار رفته در این ساختمان چند سالی است که در معرض باران و فرسایش قرار گرفته و احتمال مستهلک شدن و زنگ خوردگی در آن وجود دارد.

مشاهدات میدانی تبریزبیدار حاکی است محیط پیرامونی این ساختمان نیمه کاره در سمت شرقی بلوار فتح شهرک یاغچیان و مسیر دسترسی به جاده باسمنج فنس کشی شده است.

 

 

انبار زباله در پروژه راکد

یکی دیگر از اهالی به تبریزبیدار می گوید: محوطه این ساختمان نیمه کاره به محل انباشت نخاله های ساختمانی، زباله و جولانگاه حیوانات موذی تبدیل شده و ساکنین محل از وضعیت به وجود آمده آرامش خاطر ندارند.

مشاهدات بعدی خبرنگار ما نشان داد اخیراً شهرداری تبریز در مجاورت این ساختمان اقدام به احداث بازارچه محلی میوه و تره بار شهرک یاغچیان کرده است‌.

شهرداری گردن نمی گیرد، راه و شهرسازی هم بودجه ندارد!

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای شهر تبریز در گفتگو با تبریزبیدار در خصوص این پروژه می گوید: مالکیت ساختمان نیمه کاره بلوار فتح شهرک یاغچیان به شهرداری تبریز ارتباطی ندارد.

روح الله رشیدی می افزاید: اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی چند سال قبل احداث این ساختمان را شروع کرده و بعد از اسکلت بندی ۱۳ طبقه به صورت نیمه تمام رها شده است.

پیگیری های یک ماهه تبریزبیدار از اداره کل راه و شهرسازی فقط به توضیحات کوتاه رئیس روابط عمومی این مجموعه دولتی محدود شد و با وجود وعده پاسخگویی معاون ساختمان این اداره کل، جوابی یه خبرنگار تبریزبیدار داده نشد.

اما رئیس روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در گفتگو با تبریزبیدار می گوید: پروژه نیمه کاره واقع در بلوار فتح شهرک یاغچیان مربوط به ساختمان اداری اداره کل راه و شهرسازی استان است؛ اما بعد از اجرای  بخشی از عملیات عمرانی به دلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز به صورت نیمه کاره مانده است.

خلیلی ادامه می دهد: به محض تامین اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی عملیات عمرانی این پروژه از سر گرفته می شود.

About Author