مدیریت فدراسیون فوتبال «حسین‌قلی خانی» است

امیررضا واعظ آشتیانی با اشاره به وضعیت مدیریت فدراسیون فوتبال می‌گوید: عده‌ای هستند که در بی‌نظمی، نظم خودشان را ایجاد می‌کنند که بیشترین سود را هم همین افراد می‌کنند.

جام باشگاه‌های آسیا چند روز دیگر برگزار می‌شود اما ایران در حالی میزبان است که هنوز با مسئله VAR درگیر است و AFC نیز اعلام کرده که اگر ایران ورزشگاه‌ها را مجهز به این دستگاه نکند، ممکن است میزبانی از آنها گرفته شود. در کنار VAR و زمین چمن‌های نامناسب، فدراسیون نیز اعلام کرده مسابقات بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود!  امیررضا واعظ اشتیانی مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در نقد مدیریت فدراسیون فوتبال ایران با رویداد۲۴ صحبت کرده است. بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

*‌ آقای مهدی تاج رییس فدارسیون فوتبال از همان روزی که برای انتخابات فدارسیون آمده بود، مدعی شدند که VAR وارد ایران می‌کنند و این مطالبه را باید از او داشت که آن همه وعده را که در حد بضاعتش هم نبود چرا مطرح کرد. افکار عمومی و اهل رسانه باید از او سوال کنند چرا وقتی اعلام کرده این همه کار را انجام می‌دهد، دیگر بهانه‌اش چیست؟ تحریم است؟ خب آن زمان هم که تحریم بودیم، می‌گویید پول نداریم؟ خب آن زمان هم پول نداشتید و مشخص بود و اگر هم پول دارید و نمی‌توانید طبیعتا باید پاسخگو باشید.

*‌ وعده‌های رئیس فدراسیون فوتبال وعده سرخرمن بود. برای باز‌های جام باشگاه‌های آسیا، AFC اعلام کرده قرار است VAR را به ورزشگاه‌های ایران بیاورد و بازی‌های که انجام می‌شود از این فناوری برخوردار باشند. دنبال هیچ بهانه و مقصری جز رئیس فدراسیون فوتبال نباید گشت.

*‌ آقایان مسئول بدون اینکه زیرساخت‌های ورزشگاه‌ها را در نظر بگیرند، وعده‌هایی داده‌اند که انجام نشده است. بیشترین مورد را باید در زیرساخت‌ها جستجو کرد. یعنی پیش از اینکه چنین وعده‌هایی داده می‌شد، شرایط بررسی و زیرساخت‌ها مهیا می‌شد، افراد آگاه و دوره‌دیده باید آماده می‌شدند.

*‌ ما صرفا نیازمان نیاز‌های سخت‌افزاری نیست، هم نیاز نرم‌افزاری داریم و هم نیاز نیروی انسانی. نمی‌توانیم صرفا یک دستگاهی را وارد کنیم و آمادگی‌های لازم را برای آن نداشته باشید. موضوع آوردن VAR یک بحث است و آماده کردن افراد آگاه در این خصوص هم موضوع دیگری است. نکته مهم‌تر هم آماده سازی زیرساخت‌ها است. از آنجایی که عده‌ای یاد گرفته‌اند وعده‌هایی را بدون پشتوانه بدهند؛ از جمله همین آوردن VAR به ایران.

*‌ هر موضوعی می‌تواند درباره ورود VAR مانع باشد، مانند شرط‌بندی، اما تنها عامل نیست و حتی با وجود VAR بازهم می‌توانند شرط‌بندی خود را به شکل‌های مختلف ادامه دهند. اینکه بگوییم صرفا به موضوع شرط‌بندی مرتبط است و آن‌ها بازدارندگی ایجاد می‌کنند را باور ندارم، اما به هر جهت هر موضوعی می‌تواند محتمل باشد، اما به طور کل امکانات سخت‌افزاری، امکانات زیر ساختی و موضوع نیرو‌های آموزش‌دیده ۳ فاکتوری هستند که باید داشته باشیم. مگر در کشور‌های دیگر با وجود VAR شرط‌بندی صورت نمی‌گیرد؟ بله، انجام می‌دهند و اصلا هم پیچیده نیست.

* هر اقدام اقتصادی نیازمند پول است و یک واقعیت است و نیازمند یک برنامه‌ریزی درست است تا بتوان این برنامه‌ها را محقق کرد.

*‌ شما وقتی که برنامه نداشته باشی و «مدیریت حسین قلی‌خانی» در دستور کار فدراسیون فوتبال باشد، بهتر از این هم نمی‌شود. الان فدراسیون فوتبال کجایش روی نظم است؟ اصلا کجای فوتبال ما نظم دارد که حالا بخواهیم صحبت از برنامه کنیم. عده‌ای هستند که در بی‌نظمی نظم خودشان را ایجاد می‌کنند که بیشترین سود را هم همین افراد می‌کنند. تا کی قرار است در همه حوزه‌ها بگویند نمی‌شود، نمی‌توانیم، زیرساخت نداریم؟ بلاخره باید از یک جایی شروع شود دیگر.

*‌ برخی صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که ممکن است مانند دفعه قبل میزبانی را از ما بگیرند، آقایان ادعا می‌کردند چنین چیزی نیست، اما این اتفاق رخ داد.

*ورود AFC به معنا و مفهوم این است که ما باید تا دوره بعدی جام باشگاه‌های آسیا، همه کار‌های لازم را انجام دهیم. قرار نیست این بار انجام داده و VAR را آورده و سال بعد نیز مجدد چنین کاری برای ما انجام دهد.

About Author