مقابله با خرید و فروش تلفن‌های سرقتی نیازمند همکاری شرکت همتا

سرهنگ حسنی گفت: اجرای طرح مقابله با خریداران تلفن همراه مسروقه نیازمند همکاری میان شرکت همتا و پلیس آگاهی است.
رئیس اداره ۱۸ مبارزه با قاپ‌زنی آگاهی پایتخت گفت: طی هماهنگی ایجاد شده میان مدیریت علاء‌الدین و پاساژ حضرتی، واحد‌های صنفی فروش موبایل کنترل می‌شوند و خریدارانی که به صورت دستی در مقابل این پاساژ‌ها اقدام به خرید می‌کنند، مدام توسط پلیس آگاهی و پلیس امنیت رصد می‌شوند.
به گفته این مقام مسئول در طرح مبارزه با قاپ‌زنی ۶ نفر دستگیر شدند و حدود ۳۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شده است.
اکثر تلفن‌های همراه فقط به سرقت نمی‌روند، بیشتر آن‌ها گم می‌شوند. تعدادی از آن‌ها را صاحبشان جا می‌گذارند که تحت عنوان مفقودی ثبت می‌شود؛ در نهایت همه این موبایل‌ها به دست مالخران جمع‌آوری می‌شود و برای قاچاق به کشور‌های همجوار فرستاده می‌شود. در مالخری، تلفن همراه شهرستان‌ها هم خرید و فروش می‌شود و فقط مختص تهران نیست.
به گفته سرهنگ حسنی، در کرج مالخری بود که با تغییر و جا‌به‌جایی سریال‌های موبایل آن‌ها را دوباره به چرخه باز می‌گرداند. اینکار مستلزم همکاری با شرکت همتا هم هست تا با یک همکاری همه‌جانبه کاری کنیم که بعد از سرقت دیگر تلفن‌های همراه قابل استفاده نباشند.
او گفت: در سال ۱۴۰۰ به صورت ضمنی با شرکت همتا صحبت کرده‌ایم، ولی این همکاری نیازمند تشکیل جلسه و کارگروه است زیرا بحث ریجستری تلفن همراه، تخصصی و فنی است و کارشناسان خاص خود را می‌طلبد.
۷ فروردین امسال بود که سرهنگ سعد الله گزافی، جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ از اجرای طرح مقابله با خریداران تلفن همراه مسروقه خبر داد و گفته بود که اجرای این طرح در جنوب تهران در حال اجراست و کارگاهان پلیس آگاهی در نقاط جرم‌خیز مانند خیابان مولوی، شوش و خیابان حضرتی موفق به شناسایی و دستگیری ۱۵ مالخر اموال مسروقه شدند.

About Author