کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها درصد رعایت دستورالعمل‌ها در استان ۵۰ درصد برآورد شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان سید راشد جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حدود یک ماه گذشته و در دوران اوج شیوع کرونا درصد پروتکل‌های بهداشتی در استان به ۶۰ درصد رسیده بود اما این درصد در روزهای اخیر کاهش یافته است.
وی در خصوص علت کاهش میزان درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، بیان داشت: تجربه ثابت کرده هر زمان که شیوع کرونا در جامعه فروکش می‌کند مردم به تصور اینکه خطر برطرف شده در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت لازم را به کار نمی‌گیرند و در این موج نیز با کاهشی شدن روند درصد پروتکل‌ها نیز کاهش یافته است.
جزایری تصریح کرد: این وضعیت در کل کشور به همین شکل است به طوری که میانگین کشوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۴۸ درصد است و استان یزد با ۵۲ درصد، بالاترین میزان رعایت دستورالعمل‌ها را به خود اختصاص داده است.
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از مهمترین عوامل مهار شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: اگر چه روند واکسیناسیون با شتاب بالایی در استان و کشور در حال اجراست اما تا زمانی که بیش از ۷۰ درصد مردم واکسینه نشده‌اند رعایت پروتکل‌ها مهمترین عامل برای مهار ویروس کرونا است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی روزهای اخیر روزانه بیش از ۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، افزود: تاکنون ۳۸ درصد جمعیت استان دُز اول و ۱۸ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که متناسب با میانگین کشوری است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ و سامان از وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) به وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خانمیرزا به وضعیت زرد (خطر متوسط) تغییر رنگ دادند.همچنین شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، کیار، بن و اردل کماکان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.
از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۳ شهریور، ۲۰۷ هزار و ۸۷۴ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام گرفته شده است که بر اساس آن ۷۴ هزار و ۵۷۷ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

About Author