هیچ موکبی در ایام اربعین حسینی در کردستان برپا نمی شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان با اشاره به اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سال جاری امکان پیاده‌روی اربعین وجود ندارد، گفت: هیچ موکبی در ایام اربعین حسینی در سطح استان کردستان نخواهیم داشت.
به گزارش ساقی آذربایجان حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در دوسال اخیر شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری پیاده‌روی اربعین را برای عاشقان اهل بیت(ع) محدود کرده است. وی افزود: این کنگره عظیم سال جاری نیز تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته است هرچند که امسال شرایط به نوعی تعدیل شده ولی باز هم با شرایط آرمانی مدنظر دوستداران اهل بیت(ع) بسیار فاصله داریم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان بیان کرد: دولت عراق در مراسم اربعین سال جاری برای ایران ۳۰ هزار سهمیه اختصاص داده که این تعداد زوار بسیار بیشتر از سهمیه دیگر کشورهای مسلمان بوده است. وی ادامه داد: این سهمیه بین ستاد اربعین تقسیم شده و بیشترین سهمیه را به کمیته اسکان، تعذیه و مشارکت‌های مردمی اختصاص داده‌ایم که ذیل ستاد بازسازی عتبات عالیات تعریف شده است.
سادات با اشاره به اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سال جاری امکان پیاده‌روی اربعین وجود ندارد، گفت: موکبی در ایام اربعین حسینی در سطح استان کردستان نداریم.
وی سنت پیاده‌روی اربعین را یکی از سنت‌های حسنه اسلامی از گذشته تاکنون دانست و افزود: در سال‌های اخیر این سنت به بزرگترین همایش انسانی و اسلامی در جهان تبدیل شده و به نوعی که به یک مانور برای طرفداران اهل بیت(ع) و عدالت خواهان دنیا مبدل شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان یادآور شد: در واقع راهپیمایی اربعین حسینی به یک کنگره عظیم اسلامی تبدیل شده است که امیدواریم این امر مقدمه‌ای برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) شود.

 

About Author