کشف ۲۲۸ دستگاه خودروی سرقتی در طرح مبارزه با سارقان وسایل‌نقلیه

رئیس پلیس آگاهی از کشف ۲۲۸ دستگاه خودرو و ۱۲۶ دستگاه موتورسیلکت در آبان ماه سال جاری خبر داد.
سردار محمد قنبری ضمن تشریح اجرای دومین مرحله از طرح عملیاتی مبارزه با سارقان وسایل‌نقلیه، اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی و بازداشت سارقان وسایل‌نقلیه در آبان ماه سال جاری در استان‌های هدف به مرحله اجرا درآمد.
رئیس پلیس آگاهی افزود: در طول مدت اجرای طرح، ۲۲۸ دستگاه خودرو و ۱۲۶ دستگاه موتورسیلکت به همراه ۲ هزار و ۵۹۶ قلم لوازم و محتویات خودرو کشف و تعدادی از سارقان که بیشتر آنها سابقه‌دار بودند، نیز دستگیر و برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی سطح کشفیات لوازم و محتویات خودرو نسبت به طرح قبلی، تصریح کرد: دلایل متعددی در موفقیت این طرح نقش داشته است که از جمله آن می‌توان به همکاری مناسب عوامل تجسس کلانتری‌ها و تعامل سازنده صنوف اشاره کرد.
وی همچنین کنترل بازارهای غیررسمی خرید و فروش کالا را گام مهمی در قطع زنجیره سرقت دانست و تأکید کرد: در صورتی که سارق نتواند کالای سرقتی را به فروش برساند و هرگونه امکان خرید و فروش از مالخر نیز سلب شود، عملاً آمار وقوع سرقت نیز کاهش می‌یابد.
قنبری خاطرنشان کرد: انجام اقدامات مقابله‌ای در برخورد با سارقان خودرو و خریداران اموال مسروقه ادامه داشته و نتایج آن به طور مستمر به عموم مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

About Author