تابستان ناتمام برای برخی مسئولان استان!

ساقی آذربایجان/ گزارش: وحید خدادادی

از اتاق فرمان خبر می رسد که زنگ استراحت آقایان مدیر کل به صدا درآمده و نم نمک باید کرسی ریاست را ترک و به امید التفاتی دیگر از دولت برای ادامه خدمات صادقانه شان باشند!
در مطالب قبلی پیرامون جنگ پنهان قدرت در آذربایجان شرقی بارها سخن گفته ایم. این جنگ قدرت قبل تر پنهان و کم کم به عرصه رسانه و درگیری در فضای مجازی هم کشید. علنا مسئولان دفتر برخی از نمایندگان در پیج های شخصی علیه دیگر نمایندگان و برخی از مدیران کل موضع گیری می کنند و مربع قدرت هم که قبل تر حرفش را زده بودیم، همچنان در حال طناب کشی است. همین یکی دو هفته قبل خبر رفتن خرم از کاخ استانداری بر سر زبان ها بود و مشاور وزیر کشور فعلا خیال همه را راحت کرد و علنا اعلام کرد که خبری از تغییر استاندار نیست وگزینه مطروحه ساخته ذهن رسانه هاست! در این میان یکی از آرام ترین نهادها ، شهرداری تبریز و شورای شهر بود و با انتخاب دبیری به ریاست شورا، این حوزه نیز علی رغم کتمان خود دبیری و شهردار، محل کشمکش و عرض اندام در ماه های اخیر خواهد بود. پاسخ غیر صریح و کلی گویی دبیری و مواضع آقای شهردار در دو نشست خبری و البته برگزاری نشست های خبری جداگانه در روز خبرنگار خود موید این مطلب است. جدال اضلاع قدرت گویا با پیروزی مدیریت ارشد استان به پایان رسیده و تغییرات اخیر هم تاییدی بر این ادعاست.
بهرحال در گرماگرم بازار تبریک های روز خبرنگار و توجه رسانه های محلی به مراسمات بزرگداشت این روز و خیلی آرام و بی صدا، فرشکاران در یک سکوت خبری معنادار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی رفت. یکی از مهم ترین و تخصصی ترین نهادهای دولتی که قبله آمال دیگر نهادهاست. فرشکاران دی ماه ۱۴۰۰ با سروصدای بسیار از تهران آمد و در ادامه با تغییرات پرسروصدا در بدنه این سازمان سعی داشت خودی نشان دهد، اما در گیرودار تغییرات مدیران، اولین خروجی دعوای قدرت بود. در روزهای حساس بررسی برنامه هفتم توسعه و تلاش های استان برای تحقق مصوبات سفر چنین تغییری در نوع خود جالب توجه است.
مات و مبهوت از برکناری مدیری که قبل تر خبری از برکناری او نبود، ناگهان خبر رسید که مشاور وزیرآموزش و پرورش هم در تبریز است و پوررادی هم برف تبریز را نمی بیند و دومین برکناری در اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفت. با این انتصاب، سومین مدیر کل تنها ظرف دو سال بر کرسی عالیترین نهاد آموزشی استان تکیه زد! و عجیب تر آن که آخرین سابقه مدیریتی اش فرمانداری میانه است! اینکه چرا فردی از یک پست کاملا سیاسی در یک نهاد آموزشی حکم ریاست گرفته هم جای تردیدهای بسیار دارد و از سویی در ادامه مشخص خواهد شد که آیا این جابجایی با هماهنگی نماینده همیشه حاضر در پشت پرده انتصابات این اداره کل صورت گرفته یا گزینه استاندار بر نفوذ اراده و قدرت ظاهری او بر نمایندگان چربیده است! جالب آن که این تغییرات در بحبوحه هفته خبرنگار و دقیقا در روزهایی که تمام حواس رسانه ها به به تبریکات کلیشه ای است، صورت گرفته است و بایستی منتظر ماند و دید که گزینه های بعدی برکناری چه کسانی خواهند بود و قودبای پارتی بعدی برای کدام مدیر کل گرفته می شود؟ به نظر می رسد با سرعتی که روند تغییر مدیران آغاز شده شاهد تغییرات وسیعی باشیم و به احتمال بسیار خیلی ها برف تبریز را در دوره ریاست شان نخواهند دید!

About Author